Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
#SBIB:023.IO --- #SBIB:316.334.2A552 --- 366.6 --- kwaliteitszorg --- management --- Partijen en strategieën in de onderneming: scientific management, tijds- een bewegingsstudies, beoordelingstechnieken, Taylorisme, kwaliteitsmanagement --- Organization theory --- Business management --- kwaliteitsverbetering --- kwaliteitsontwikkeling --- INK managementmodel (Instituut Nederlandse Kwaliteit) --- managementvaardigheden --- ISO-normen
Choose an application
Heel wat leerkrachten en scholen komen regelmatig in contact met kwaliteitszorg via allerlei methodieken en instrumenten. De boomgaard van de kwaliteitszorg is dus al erg rijk en werpt in vele scholen zijn vruchten af. Toch vinden de samenstellers van dit boek het zinvol om het Vlaamse onderwijsveld te laten kennismaken met nog een andere fruitboom, namelijk die van het actieonderzoek. Op lange termijn vergt goede kwaliteitszorg immers een variatie aan methodieken, invalshoeken en domeinen. Tot die noodzakelijke verscheidenheid draagt actieonderzoek alvast bij.
Kwaliteitszorg --- Leraren --- Onderwijs. --- Professionalisering. --- School management --- onderwijsmanagement --- IKZ (integrale kwaliteitszorg) --- onderwijskwaliteit --- 371.012 --- actieonderzoeken --- didactiek --- kwaliteitszorg --- onderwijsonderzoek --- 450.4 --- 450.7 --- Actieonderzoeken --- Beginnende leraren --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Professionele ontwikkeling --- Secundair onderwijs --- Vlaanderen --- actie-onderzoek --- actieonderzoek --- gratis exemplaar --- onderwijs --- onderwijsvernieuwing --- 458.1 --- Actieonderzoek --- Onderwijs --- Onderwijsvernieuwing --- Professionalisering --- Schoolmanagement --- 454 --- kwaliteitsontwikkeling --- Kwaliteitsontwikkeling --- Onderwijs ; didactiek --- 450.49 --- Onderwijsstrategieën --- Leraren ; professionalisering --- 371.012 Onderwijsresearch. Methoden voor onderwijs --- Onderwijsresearch. Methoden voor onderwijs --- Onderwijskunde --- Opleiding en bijscholing --- Organisatie - Management --- departement Algemeen 07
Choose an application
Kwaliteit staat momenteel in het centrum van de aandacht in de non-profitsector. Dit boek plaatst de kwaliteitshype in een bredere maatschappelijke context en verbreedt de traditionele visie op kwaliteit en kwaliteitszorg tot een visie en benadering die compatibel is met en onder-steunend voor de eigen opdracht van dergelijke organisaties. Ook wordt kwaliteitszorg verruimd naar kwaliteitsontwikkeling. Het boek heeft vooral als doelstelling methodieken en instrumenten aan te reiken die helpen in het proces van permanente kwaliteitsontwikkeling en kwaliteitszorg. Kwaliteitsontwikkeling vraagt een empirische benadering van organisaties ('feiten en cijfers'), daarom wordt eerst het meetproces besproken. Daarna passeren een aantal relevante modellen uitgebreid de revue, en vervolgens een reeks technieken die in de verschillende fasen van het proces van kwaliteitsontwikkeling dienstbaar kunnen zijn. Ten slotte worden een aantal historisch belangrijke figuren kort belicht en het hele kwaliteitsgebeuren in het juiste kader geplaatst. Het boek richt zich tot de verschillende actoren in de hele non-profitsector: de onderwijs-, sociale, culturele, welzijns- en gezondheidsector, en de diverse overheidsdiensten. Naast directie en medewerkers zijn dat ook de cliënten, patiënten, studenten. Het boek kan dienst doen als handboek voor mensen in de praktijk, maar ook als studieboek in de opleidingen die een loopbaan in deze organisaties voorbereiden. Het kan ook de externe belanghebbenden - overheden, inspecties, bestuurders - oriënteren in kwaliteitsontwikkeling.
Kwaliteitszorg --- Non-profitorganisaties. --- Production management --- non-profitsector --- Organization theory --- IKZ (integrale kwaliteitszorg) --- kwaliteitsontwikkeling --- Kwaliteitszorg ; non-profitorganisaties --- kwaliteitsbewaking --- kwaliteitszorg --- non-profit --- 366.6 --- 658.562 --- 098 Bedrijfskunde --- Evaluation Evaluatie --- Qualité Kwaliteitszorg --- Qualité totale Integrale kwaliteitszorg --- EFQM-model --- ISO --- Tris-instrument --- kwadrant --- non-profit sector --- organisatieleer --- Integrale kwaliteitszorg (IKZ, kwaliteitskringen, kwaliteitszorg) --- Kwaliteitszorg in de welzijnsvoorzieningen (tevredenheids(onderzoek)) --- Non-profit sector --- Non-profit organisaties --- efqm --- kwaliteitsbeheersing --- kwaliteitsmanagement --- kwaliteitssysteem --- S2007286.JPG --- 658.562 Control of operation. Production supervision. Quality control and inspection --- Control of operation. Production supervision. Quality control and inspection --- 658.5 --- 338.94 --- PXL-Central Office 2016 --- Integrale kwaliteitszorg --- Non-profitsector --- #KVHB:Kwaliteitszorg --- #KVHB:Non-profitorganisatie --- vzw --- Non-profitorganisaties --- Kwaliteitsontwikkeling --- asbl --- Provincie West-Vlaanderen
Choose an application
Deze praktijkgids stimuleert het uitvoeren van een veranderingsproces betreffende kwaliteit en inclusie op school. De gids wil scholen op weg helpen om binnen hun bestaande kwaliteitsontwikkeling nog meer rekening te gaan houden met het welbevinden, de participatie en het ontwikkelen van de beste leerkansen van en voor alle leerlingen en medewerkers. De gids is het resultaat van een projectmatig wetenschappelijk actie-onderzoek met de medewerking van vijf Vlaamse scholen.Je kunt de gids lezen als een aanbod van mogelijke tools, ideeën en suggesties om zelf een proces van kwaliteitsontwikkeling met de focus op inclusie op te starten. Het is geen handleiding om slaafs te volgen: elke school is anders en zal daarom ook een andere weg volgen. De gids richt zich op zowel lager als secundair onderwijs en wil onderwijsbetrokkenen zoals CLBmedewerkers, pedagogisch begeleiders, directies, zorgcoördinatoren en graadcoördinatoren, inspireren om een proces van kwaliteitsontwikkeling op gang te brengen en/of te ondersteunen in een/hun school
School management --- IKZ (integrale kwaliteitszorg) --- onderwijskwaliteit --- Onderwijsvernieuwing ; Vlaanderen --- 454.23 --- zorgverbreding --- kwaliteit --- inclusief onderwijs --- Onderwijskwaliteit --- kwaliteitszorg --- veranderingsmanagement --- Inclusief onderwijs --- Kwaliteitsontwikkeling --- 451.3 --- Geïntegreerd onderwijs --- Kwaliteitszorg ; onderwijs --- 371.05 --- onderwijsvernieuwing --- 371.05 Bestuur en beheer van het onderwijs --- Bestuur en beheer van het onderwijs --- didactische principes, differentiatie, leerlingbegeleiding, motivatie, totaliteitsonderwijs, zorgverbreding --- Didactische principes --- PXL-Central Office 2015 --- kwaliteitsbevordering --- onderwijs --- Vlaanderen --- basisonderwijs --- secundair onderwijs --- Onderwijs --- Kwaliteitszorg --- Schoolontwikkeling --- Onderwijsvernieuwing --- Innovatie --- Inclusie --- Veranderingsproces --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Digitale kloof --- Ondersteuning --- Samenleving --- Emigratie --- onderwijsonderzoek
Choose an application
De groei- en leerlijnen in dit boek bieden houvast en zekerheid, zowel voor de leerkrachten die hun eerste stappen in het (kleuter)onderwijs zetten, als voor de meer ervaren collega, ongeacht de toegewezen leeftijdsgroep(en). De concrete leerlijnen zijn bovendien voorzien van taklkloze direct bruikbare praktijktips. (Bron: covertekst)
Kleuteronderwijs --- Didactiek. --- kleuteronderwijs --- Didactics of Kindergarten --- IKZ (integrale kwaliteitszorg) --- #PBIB:+SLO 220.94 --- aanvankelijk lezen --- aanvankelijk schrijven --- cognitieve ontwikkeling --- didactiek --- lichamelijke opvoeding --- muzische vorming --- taalontwikkeling --- 471.4 --- leerlijnen --- Aanvankelijk lezen --- Aanvankelijk schrijven --- Cognitieve ontwikkeling --- Hoekenwerk --- Leerlijnen(Groeilijnen) --- Lichamelijke opvoeding --- Muzische vorming --- Observatie --- Ontwikkelingsdoelen --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Taalontwikkeling --- Thematisch werken --- Wiskundige initiatie --- Zelfredzaamheid --- Aanvankelijk rekenen --- Cognitieve ontwikkeling (Denkontwikkeling) --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Leerlijnen --- Lichamelijke ontwikkeling --- Sociaal-emotionele ontwikkeling --- 471.4 ) Kleuteronderwijs - methodiek en didactiek --- gok (ler) --- gradatie --- groeilijnen --- kleuteronderwijs (ler) --- leermiddelen (ler) --- ontwikkelingsdoelen --- ontwikkelingsgericht onderwijs --- variatie --- 373.2 --- Handboek/cursus --- Hoekenwerking --- Kleuters --- Leerplannen --- Taalverwerving --- Didactische werkvormen --- Groeilijnen --- Onderwijsstrategieën --- Kleuteronderwijs ; didactiek --- Hoger onderwijs en achtergrond secundair onderwijs : Onderwijs : Basisonderwijs --- didactiek kleuteronderwijs --- Didactiek; algemeen --- Schoolbooks - Didactic material --- Didactiek --- Ontwikkelingsgericht onderwijs --- Muzische opvoeding --- Ontluikend lezen --- Bewegingsopvoeding --- leerinhouden --- onderwijspraktijk --- kwaliteitsontwikkeling --- socio-emotionele ontwikkeling --- Speelleerkansen --- Groeilijn --- Leerlijn --- Ontwikkelingsdoel --- Speelleerkans --- Natuur
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|